Foldercampagnes, iets van vroeger? Nog steeds vinden mensen het leuk, en informatief, om te lezen!

Foldercampagnes!

Uit onderzoek blijkt dat nog steeds foldercampagnes erg populair zijn en nog steeds genoeg conversie opleveren. Bijna driekwart van de mensen ontvangt thuis folders. Van die groep mensen openen ruim 8 van de 10 mensen de folders. Uiteindelijk koopt gemiddeld 2 van de 10 mensen een product die ze gezien hebben in een gekregen folder en ongeveer hetzelfde percentage is, zo blijkt uit onderzoek, nog van plan een gelezen product te kopen. Al met al koopt dus ongeveer 4  op de 10 mensen een product n.a.v. een fysieke folder of heeft de intentie dat op korte termijn te doen. Mensen vinden folders informatief en handig/bepalend voor hun boodschappenlijstje. Een foldercampagne is dus een uitstekend product om naamsbekendheid te genereren en/of te onderhouden.

Enkele feitjes:

  • 1 op de 2 consumenten leest folders voor aanbiedingen
  • 1 op de 3 consumenten bekijkt een folder aandachtig
  • 1 op de 5 consumenten leest folders omdat ze algemene interesse hebben in een winkel
  • 1 op de 7 consumenten leest een folder van een winkel waar hij normaal gesproken niet komt
  • 8 op de 10 gelezen folders is een papieren folder
  • Gemiddeld krijgen folders een 7 als rapportcijfer

Bij Prima Reclame helpen we je van begin tot eind. Van brainstormen tot het ontwerpen, en van het drukken tot het leveren. Samen zorgen we er voor dat jouw bedrijf op een passende wijze in vele brievenbussen verschijnt!

Meer informatie nodig over foldercampagnes?

Kom langs, mail ons, bel ons of vul het contactformulier in!